שבועון איגוד התעשייה הקיבוצית - 22.1.2020

תמונה

 

 

 

 

זהו...אז הגענו לדקה ה-90

המרצים כבר מוכנים

אנחנו צוות האיגוד נרגשים

ומחכים להפגש

ביום שלישי 28.1.2020

בכנס השנתי 

אם עדיין לא נרשמת 

ללחוץ ולהרשם

תכנית הכנס

 

 

הכניסה לכנס מיועדת לבעלי תפקידים במפעל ובקיבוץ

 

 

 

 

 

תמונה

 

מחכים להפגש איתכם בכנס 

צוות האיגוד

יונתן בשיא, מעלה גלבוע – יו"ר האיגוד        052-4888088          yonatan@bassi.co.il

מרים דרוק, יקום – מנכ"לית                        054-5208210              miriamd@kia.co.il

לאה קוטלר, רמת יוחנן – הון אנושי וכספים   052-3662594                       lea@kia.co.il

רפי נבו, גלאון – יזמות וחדשנות                  052-2788498                     rafin@kia.co.il

מיכל צורן, סאסא – בינלאומי ופיתוח עסקי     054-2872208               michalts@kia.co.il

שלומית ארבל, אורנית – מידע                054-9001655    shlomit@zohar-analysis.co.il

נורית גנני, מעלה החמישה – מנהלת לשכה  03-6957542                       nurit@kia.co.il

מתי אנקרי – הנהלת חשבונות                    03-6955413                        mati@kia.co.il

 

תמונה

 

 

 

תמונה

 

בשבועיים האחרונים למעלה מ-100 איש סיימו הכשרתם כדירקטורים

לאחרונה הסתיימו מספר קורסי דירקטורים שערכנו ברחבי הארץ. בערבה סיימו את הקורס 24 משתתפים, במישקי דרום סיימו 43 משתתפים, בגבע סיימו 23 משתתפים ובמטה אשר סיימו את הקורס 25 איש. למעלה מ-100 איש סיימו בשבועיים האחרונים את הכשרתם כדירקטורים בקיבוץ ובתאגידיו בתחושה שלמדו וקיבלו כלים למילוי תפקידם ורבים מהם היו מוכנים להמשיך.

השבוע מתחילים 3 קורסים מתקדמים לדירקטורים שעברו את ההכשרה הראשונית: אור הנר ורוחמה ובמילואות.

אנחנו מזמינים קיבוצים המעוניינים לקיים קורס דירקטורים בקיבוצם, לפנות אלינו, נשמח להתאים לכם תוכנית שתתאים לצרכים שלכם.

לפרטים  לאה באיגוד lea@kia.co.il  

 

 

 

תמונה

 

קורס פיתוח עיסקי ויזמות בקיבוצים יוצא לדרך

הקורס, בשיתוף עם להב – אונ' תל אביב כולל העמקה בהיבטים שונים של פיתוח עיסקי ופיתוח יזמות בקיבוצים ואף מביא מספר דוגמאות ומודלים מניסיונם של קיבוצים .

מצורפת למעלה המערכת המשוערת של הקורס

לפרטים והרשמה  לאה באיגוד  lea@kia.co.il  052-3662594

 

 

 

תמונה

 

לפעמים כל מה שצריך לעשות זה להעז

נטלי חן/קיבוץ ען זיון

להעז לרצות, להעז לחלום, להעז להסתכל על עצמך מעבר לתקרת הזכוכית שלך להעז לעשות מעשה,אז העזנו כולנו, לרצות לגדול עוד קצת מעבר לעצמנו. הגענו לקורס קבוצת נשים כל אחת מצליחה בתחומה, נפגשנו, הכרנו.

נכנסנו נשים חזקות, מצליחות, מתלבטות, אנושיות, יצירתיות, חכמות, נשים שרוצות ויודעות לשאוף ולקיים, יצאנו מלאות השראה, מעוצמות יותר, חזקות יותר, בלי לשנות רק לחזק, להתחזק להמשיך לחלום.

בקורס קיבלנו הזדמנות לחלוק ולרכוש ידע רוחבי ומעשי בביסוס האמונה בעצמנו.

תודה לתנועה הקיבוצית, לאיגוד התעשייה הקיבוצית ולסופרסונס על חיבור יקר ערך ומודל ללקיחת אחריות, על שינוי חברתי, עסקי ותעסוקתי הכרחי ובעל ערך.

הרשמו למחזור הבא! מתנה לכן ולקהילה העסקית והניהולית כולה

לפרטים והרשמה לפנות ללאה באיגוד lea@kia.co.il 

 

 

 

תמונה

 

מנכ”ל עדשות חניתה, יורם גונן / צילום: איל יצהר

המהפך של עדשות חניתה: כך המציא את עצמו מחדש המפעל הקיבוצי

גלי וינרב/גלובס

התחרות בשוק עדשות המגע הובילה את עדשות חניתה לשנות את הפוקוס ולהיכנס לשוק הרפואי עם עדשות להשתלה.  המנכ"ל יורם גונן מספר ל"גלובס" איך שינו את מוקד הפעילות למוצרים רפואיים המיועדים ליצוא  השלב הבא: הקמת חברה משותפת עם מפיץ בסין וחדירה לשוק האמריקאי.  כשהוקם המפעל לייצור עדשות מגע בקיבוץ חניתה, לפני כ-40 שנה, הייתה לו מטרה אחת עיקרית: לספק לעובדי הקיבוץ המבוגרים, בני הדור שייסד את הקיבוץ ב-1938, מקום שיאפשר להם להמשיך לעבוד בלי שיידרשו לכוח פיזי. ואם על הדרך יהיה אפשר לעשות מזה קצת כסף, מה טוב.

בתוך שנים ספורות הפך מפעל העדשות להצלחה אדירה. הוא ייצר עדשות קשות בהתאמה אישית, המוצר שהוביל אז בתחום, ושלט בשוק הישראלי. אלא שלקראת תחילת שנות ה-2000, עבר השוק לעדשות חד-פעמיות, והמפעל היה צריך להמציא את עצמו מחדש.
"בהדרגה, החברה הבינה שהשוק נשמט ממנה", מספר מנכ"ל עדשות חניתה, יורם גונן. "חסמי הכניסה בתחום העדשות החד-פעמיות הם נמוכים יותר, ההתאמה לקרנית אינה קריטית, ובחו"ל אפילו לא צריך מרשם". החברה החלה לייבא עדשות מהמזרח כדי לשמור על פעילותה ועל רווח מסוים, אבל המפעל שהיה גאוות הקיבוץ נעשה לא רלוונטי.
בעקבות השינויים בשוק עדשות המגע, החליטו בקיבוץ להתמקד בפיתוח של עדשות להשתלה. ההחלטה להתמקד בעדשות להשתלה התקבלה ב-2004-2005, וגונן הגיע ב-2011 כדי להוציא אותה לפועל, אחרי שכבר נבנה צוות הפיתוח.
היום רוב העדשות שאנחנו מייצרים הן מתקפלות ובעלות מוקד אחד. כ-90% מניתוחי הקטרקט היום מתבצעים בעדשה כזאת. 
השינוי במוקד הפעילות למוצר מושתל דרש מהחברה להתמודד עם רגולציה ברמה אחרת לגמרי. היום, אומר גונן, המוצר מאושר לשיווק באירופה ובמדינות נוספות, אך לא בארה"ב. לדברי גונן, החברה צומחת בקצב של 20% בשנה, היקף הייצור במפעל שולש, והכנסותיו מגיעות לעשרות מיליוני שקלים. מוקד הפעילות התהפך - 90% מהפעילות הם יצוא לכ-40 מדינות, בעיקר בתחום הרפואי. החברה עדיין משווקת עדשות מגע חד-פעמיות ורב-פעמיות, אך חלקן בפעילות קטן יותר.
"הייתה תקופה קשה כמספר גונן, "אבל אמרנו לקיבוץ שהחברה היא פנינה, וצדקנו".

לקריאת הכתבה כולה

 

 

 

תמונה

 

טק פקטורי - סבב צפון 2020 יוצא לדרך

לאחר שלושה סבבי הכשרה (צפון, דרום ומרכז) מוצלחים ביותר בשנת 2019 בהם השתתפו 49 מפעלים, אנו שמחים להודיע שהמחזור הראשון של הפרוייקט TechFactory לשנת 2020 ייפתח בסוף חודש מרץ במרחב צפון. ארוע החשיפה שיסביר לפרטים על התכנית יתקיים בתאריך ה 18.2.20 בבית התאחדות התעשיינים – מרחב צפון , בין השעות 14:00-15:30. 

רפי נבו ישמח לתת פרטים  rafin@kia.co.il

 

 

 

 

עוד הזדמנויות בתחום הסטרטאפים:

הורייזון 2020: כשהנדסה וביולוגיה נפגשים

חברות, סטרטאפים, יזמים/ות חוקרים בתחומי ההנדסה, ביולוגיה ורפואה
זירת הזנק ומינהלת איסרד האחראית על תכנית
Horizon2020, מזמינות אתכם ב-30.1.2020 לאירוע Bio-convergence (שילוב בינתחומי של רפואה עם הנדסה וטכנולוגיות מתקדמות). באירוע יוסברו תכנית הבריאות של הורייזון 2020, קולות קוראים רלוונטיים, ואופן בניית ההצעות. בנוסף, האירוע מהווה הזדמנות למציאת שותפים להגשה.

הבקשות הנבחרות יקבלו מימון של מיליוני אירו בשיעור מענק של 70%-100%, הזדמנות ליצירת קשרי עבודה בארץ ובאירופה, וכניסה לשוק האירופי.

קרן משתלת הקיבוצים מסייעת בימים אלו לקדם סטרטאפ שפיתח טכנולוגיה חדשנית לטיפוח זני אצות במטרה להפיק תוספי בריאות וזכה לאחרונה במענק Horizon2020  שיאפשר לו לקדם, לסיים את הפיתוח ולהיכנס לייצור באחד הקיבוצים בדרום.

למידע נוסף והרשמה

 

הגשת מועמדות לתערוכת חדשנות

מכירים סטרטאפים ישראלים שהעולם חייב לראות?

מזמינים סטארטאפים להציג פיתוחים חדשניים בתערוכת הסטארט-אפים במרכז פרס לשלום וחדשנות!

בשנת 2019 יותר מ-75 אלף המבקרים מ-56 מדינות שפקדו את המקום, בהם מנהיגים, אנשי עסקים ומשקיעים נחשפו לפיתוחים של 45 חברות, וב-2020 התחזית היא ל-100 אלף מבקרים (!) קבלו הזדמנות מצוינת לחשיפה: הגשת מועמדות עד ה-19 במרץ למידע נוסף והרשמה

רפי נבו ישמח לתת פרטים   rafin@kia.co.il

 

 

תמונה

 

22.1.2020



פייסבוק