90% מהמנהלים בתעשייה הקיבוצית: לפתור את המחלוקת בנמלים בהידברות

מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין: נציגי הממשלה, ההסתדרות והתאחדות התעשיינים חייבים לעשות ככל שביכולתם על מנת להגיע להסדר בנמלים
90% מהמנהלים של מפעלי הקיבוצים תומכים בפתרון המחלוקת בנמלי הים בדרכים של הידברות, כך עולה מסקר שערך איגוד התעשייה הקיבוצית בקרב מנהלי המפעלים.

 
בסקר התבקשו הנשאלים לבחור בין שתי חלופות: נקיטת קו נחוש המיועד להעמיד את עובדי הנמלים על מקומם, לקבוע עובדות ולייצב את המערכת , דבר שעלול להוביל להשבתה ממושכת וכן לעיכובים ותקלות בתפקוד הנמלים על פני תקופה ארוכה או לחילופין נקיטת קו של הידברות ויצירת הסכמות על אף שהן עלולות להיות כרוכות בפשרות כואבות. החלופה השניה זכתה לתמיכתם של 90% מהנשאלים.

 
מנכ"ל איגוד התעשייה הקיבוצית, אודי אורנשטיין, אמר שהסקר נועד לקבל משוב מהשטח לגבי העדפות התעשיינים, שהם אלו שבסופו של דבר יישאו בתוצאות ההתמודדות עם המשבר. הממצאים החד משמעיים מחזקים את חששנו שהשבתה של הנמלים תהיה הרת אסון לתעשייה ולכן על כל הצדדים לגלות אחריות ולהיכנס למו"מ מתוך רצון להגיע להסדר ופשרה.

  
אורנשטיין קורא לנציגי הממשלה, ההסתדרות והתאחדות התעשיינים לשבת ביחד "עד שיצא עשן לבן" ולמצוא הסדר שיציל את המשק מסכנת ההשבתה.

 
השבתת הנמלים עלולה להאיץ תהליכים של מעבר קווי יצור ומפעלים אל מעבר לים כדי להיות קרובים ללקוחות ולא להיות תלויים בבעיות אספקה. על פי נתוני האיגוד, היקף היצור של מפעלי התעשייה הקיבוצית בחו"ל כבר עולה על 2 מיליארד דולר בשנה. השבתת הנמלים תגרום להעברת קווי יצור נוספים לחו"ל ופגיעה בתעסוקת עובדים בפריפריה, בהובלה ובנמלים.

 
לדברי מנכ"ל האיגוד, בחלק מענפי היצוא חשופים המפעלים לנזקים עצומים בשל השבתת הנמלים. בענף הרכב, לדוגמה, הקנס על איחור באספקה יכול להגיע עד ל-250 אלף דולר על שעה בודדת וחמישה מיליון דולר על איחור של יממה. מספרים אלו נותנים אומדן על היקף הנזקים הצפוי מהשביתה.

 

סקר האיגוד על הנמלים באתר תנועת המושבים

 

 

 



פייסבוק